Založ si blog

Podľa oficiálneho hodnotenia máme „najlepších sudcov“ – Kde je ale pravda?

Len pred pár minútami som napísal a zverejnil článok „Justičná mafia – Ak ju odhalíme, bude mať kto súdiť?“ – viď. nasledovný link (klikni tu).

Nečakal som taký búrlivý ohlas za takú krátku dobu. Volalo mi viacero známych potvrdzujúcich moje stanovisko, pričom mi skôr vytkli, že som bol veľmi, ale skutočne veľmi mierny a blog som písal zbytočne v rukavičkách.

Pozorne som si taktiež prečítal a blog Dr. Milana Španíra, ktorý vyšiel ani nie hodinu po mojom článku pod názvom „Potrebujeme pomoc zo zahraničia alebo Sudcu nemôže súdiť /náš/ sudca!“ a voľne nadväzoval na môj blog. S názorom pána Dr. Milana Španíra môžem len súhlasiť a to v plnom rozsahu.

Potrebujeme niečo spraviť a riešením môže byť aj spomínaná pomoc zo zahraničia, lebo „náš sudca“ skutočne neodsúdi „nášho sudcu“ podozrivého z korupcie, či iných trestných činov. Vládne tu nielen nezdravá a mimoriadne silná kolegialita, ale zrejme i to, že súdiaci sudca sa môže obávať aj toho, ako by to bolo, keby súdili aj jeho a tak si radšej necháva otvorené zadné vrátka.

Preto sa skutok buď nestane, alebo sa nájde množstvo poľahčujúcich okolností a rozsudky budú nie „mimoriadne prísne“ , ako by mali v prípade sudcov byť, ale naopak „mimoriadne mierne“, viac menej len symbolické.

Naopak ak sú súdené osoby nemajúce vysoké spoločenské postavenie (teda nie naši ľudia), tak tým dokážeme aj za pár jabĺk udeliť „slušný“ trest. Príkladov je mnoho, napr. p. V.Wänke bol za debničku jabĺk odsúdený na 3 roky. Mám však obavu, že tí, ktorí krivili celý systém spravodlivosti, podvádzali a kradli, dostanú miernejšie tresty, ak vôbec. Príkladom je tu napr. L.Bašternák, ktorý bol za miliónové podvody odsúdený len na 5 rokov.

Tak teraz nech súdny človek porovná 3 roky za debničku jabĺk a 5 rokov za odcudzené milióny! To je naše súdnictvo! To je naša spravodlivosť! To je rovnosť pred zákonom! A to ani nehovorím o prokuratúre (samozrejme česť poctivým prokurátorom).

Nechápem, ako sa môže v našej justícii diať to čo sa deje. Skutočne tomu nerozumiem. Ale keď počujem vyjadrenia rôznych sudcov, súdnych rád, senátov, ….. tak tomu začínam rozumieť a rozumieť celkom dobre. Počujem nie šepot, ale krik „Na nás nemáte„! V našom súdnictve sa zmeny bez zásahu štátu nedočkáme. A áno pravdepodobne budeme musieť požiadať o pomoc aj zahraničie tak, ako to uvádza v svojom blogu Dr. Milan Španír.

Keď má naše súdnictvo také problémy, z ktorých sa nevie dostať, nedalo mi, aby som si nepozrel „pracovné hodnotenia sudcov“, ktorí sú v súčasnej dobe vyšetrovaní orgánmi činnými v trestnom konaní . Bol som skutočne zvedaví, aké ich môžu mať.  A keďže som chcel byť objektívny, tak som navštívil oficiálnu stránku „Ministerstva spravodlivosti SR“, kde sú zverejnené oficiálne hodnotenia sudcov.

Mohol by som napísať, že som bol veľmi prekvapený, ale klamal by som. Nebol som vôbec prekvapený, len ma to utvrdilo len v tom že „Niečo je zhnité v štáte dánskom“ – použijúc slová zo Shakespearovho Hamleta. Všetci z týchto stíhaných sudcov, ku ktorých hodnoteniu som sa na stránke ministerstva dostal, boli hodnotení – no hádajte ako?? No predsa ako „VÝBORNÍ“ sudcovia. Takže takýto sú naši „výborní“ sudcovia. A čo si máme potom myslieť o tých sudcoch, ktorí by boli náhodou hodnotení horšie? A vôbec môže byť ešte niečo horšie? Pre názornosť prikladám zobrazenie hodnotenia jedného zo sudcov poslaného rozhodnutím špecializovaného súdu do väzby, ktorého som náhodne vybral (Zdroj web: HN z 15.03.2020 „Padlo rozhodnutie. Súd bude väzobne stíhať …..) – viď. obrázok.

Na základe uvedeného zistenia som sa rozhodol pozrieť len námatkovo na oficiálne hodnotenia ostatných sudcov slovenských súdov. Ako taký etalón som si zvolil Okresný súd Bratislava I, kde sa podľa medializovaných informácií vyskytlo viacero problémov a tak som predpokladal, že aspoň tam budú sudcovia hodnotení horšie – teda ak tie hodnotenia za niečo stoja. Ilúziu som si však nerobil ani tu. A dobre som spravil. Z 10 hodnotených sudcov bolo všetkých 10 hodnotených – no uhádnite ako. No predsa ako „VÝBORNÝ“. Že žartujem? Nie je to skutočne tak! – viď. obrázok.

 

A keď som si popozeral všetky zverejnené hodnotenia sudcov na Slovensku, tak som ostal v nemom úžase. Takmer všetci sudcovia sú hodnotení, ako „VÝBORNÝ“. Z toho vyplýva, že sú tu len 2 možnosti.

  1. Tá prvá možnosť hovorí o tom, že máme najlepších sudcov minimálne v celej Európe. Tým pádom nepotrebujeme, aby nám sem chodili pomáhať sudcovia zo zahraničia, ale skôr naopak môžeme sudcom členským štátov EU ponúknuť stáž na našich súdoch nech sa niečomu priučia. A veru sa majú čomu!
  2. Druhá možnosť hovorí, že tie hodnotenia nemajú žiadny zmyslel. Sú plné farizejstva, pokrytectva, falošnej kolegiality a princípu „ruka ruku myje“. Sú vypracovávané ako podľa šablóny a vôbec nemajú žiadny zmysel. Možno teda majú, aby si sudcovia mali dôvod obhajovať vysoké platy, nezaslúžené odmeny, či ďalšie výhody, ktoré z pohľadu výsledkov práce niektorých z nich sú rozhodne neopodstatnené.

Čo myslíte? Môže to ísť takto ďalej?

 

 

 

Vyhlásenie:
Tento článok vyjadruje len názory autora a jeho chápanie popisovanej situácie, ktoré získal v tom-ktorom čase, z jemu dostupných informácií, pričom neobsahuje žiadne tvrdenia. Jeho cieľom nie je znevážiť, haniť, či inak poškodiť žiadnu konkrétnu osobu, profesiu, či skupinu osôb, len slobodne vyjadriť svoj názor na danú situáciu, či spoločenský problém.

Nenávisť plodí len ďalšiu nenávisť!

08.03.2024

Tento blog mal hneď po jeho uverejnení veľmi slušnú čítanosť. Žiaľ približne po hodine bol odstránený! Pritom som sa ho snažil napísať čo najobjektívnejšie a držať sa len faktov bez toho, aby som sa prikláňal na jednu, či druhú stranu. Je to škoda. To je hlavný dôvod, prečo v Pravde svoje blogy už takmer nepíšem. Text blogu: Súčasná politická situácia v [...]

Platy ministrov vzlietli, zatiaľ čo platy občanov klopýtajú!

11.02.2024

V posledných dňoch nám tu robí tak opozícia, ako i koalícia nepekné divadlo. Opozícia v parlamente a koalícia v televízii. Správanie oboch nie je hodné nielen poslanca, či štátneho úradníka, ale ani tej najposlednejšej persóny, ktorá mená charakter, ani žiadne morálne zásady. Klame ako jedna, tak i druhá strana. Na obhajobu svojich tvrdení a v snahe dosiahnuť svoj cieľ [...]

Keď jeden tvrdí, že sú bombardované civilné a druhý vojenské ciele!

30.12.2023

V minulosti som na svoj blog v Pravde písal pomerne často a mal som svojich čitateľov, s ktorými som sa delil o svoje názory. Od doby, čo som napísal pár článkov vzťahujúcich sa k Ukrajine som nadobudol dojem, že s mojimi článkami vo vzťahu k čítanosti, či diskusným príspevkom bolo manipulované a to tak, že boli takpovediac „upozaďované“ a to i vrátane [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

eduard

"Najväčšia hlúposť je diskutovať o hlúposti s hlúpymi" (Aristoteles).

Štatistiky blogu

Počet článkov: 165
Celková čítanosť: 1087691x
Priemerná čítanosť článkov: 6592x

Autor blogu

Kategórie