Založ si blog

Čo to stvára vláda s našimi deťmi a vnúčatami? Alebo muž s očami na zadnej časti hlavy.

Čo to stvára naša vláda s našimi deťmi a vnúčatami? Čo to robí minister školstva? Prečo nepomôžu učitelia, ktorých zástupcovia vystupujú dlhodobo a jediným ich cieľom je zrejme zvýšenie platov? V tomto štáte je bordel v každom sektore. Neviem, kde to takto privedieme. Kde sa porieme tam sú problémy a všetko upadá.

Napríklad teraz. S cieľom zastavenia šírenia covid, bol vyhlásený údajne prísny „lockdown“, no deti o ktorých odborníci dlhodobo hovoria, že sú z dôvodu ich kontaktov v školskom prostredí najväčším  zdrojom šírenia covidu, ktorý sa potom prenáša do domácností, chodia ďalej do škôl. Čo je to za logiku? Na druhej strane, akú logiku čakáte od ľudí, ktorí sa preslávili tým, že svoje tituly získali ako plagiátori, prípadne tým, že nevedia ako sa nosia okuliare a keďže si myslia, že tvár majú „vzadu“, tak ich tam aj nosia. Dobre, že si ich nedávajú na zadnú časť tela. No ktovie možno, aby boli „in“, tak ich tam neskôr budú nosiť. Uvidíme.

Ministerstvo školstva a teda hlavne jeho minister, mal už 2 roky na to, aby sa na túto situáciu pripravil. No keď naša jediná starosť je o to, aby sme  boli „in“ a mali okuliare na opačnej strane hlavy keď nás kamera zaberie, zrejme to nejde. Potom asi aj opačne premýšľame.

Minister už dávno mal dať učiteľom pokyn spracovať „všetky“ vyučovacie hodiny na videá a nahrať ich na web! Samozrejme, keby bol dával takéto videá nahrať na web, zadal by to s najväčšou pravdepodobnosťou nejakej agentúre za značne predražené milióny €, ako je u nás zvykom. U každého logicky uvažujúceho by to však nemala robiť žiadna agentúra, ale by to malo byť zdarma, nakoľko by to robilo centrálne ministerstvo vlastnými zamestnancami. Ešte vhodnejšie by to však bolo, keby každý škola nahrala každú vyučovaciu hodinu, prípadne každý učiteľ si nahral učivo sám a podľa svojich predstáv a toto by umiestnil na web.

Bolo by to nielen zdarma v rámci jeho pracovnej náplne a v čase za ktorý je platený, ale aj podľa jeho predstáv a toho, čo bude od žiakov vyžadovať a chcieť, aby vedeli.  Takto by mal každodenne uverejňovať hodiny, ktoré mal podľa normálneho vyučovacieho plánu v ten-ktorý deň odučiť. Aké výhody by to malo?

  • Ani jeden žiak by nebol mimo vyučovacieho procesu, nakoľko by si mohol pozrieť video s jeho učiteľom, ktorý predmet vysvetľuje a vysvetľuje ho tak, ako si myslí, že by to malo byť.
  • Ani jeden žiak by vo výučbe nezaostával, nakoľko či by bol chorý, zdravý, odcestovaný, ….. mohol by si hodinu s učiteľom pozrieť a preberanú látku sa naučiť.
  • Dieťa by si hodinu mohlo pozrieť hocikedy, keď bude mať čas.
  • Ak by dieťa nepochopilo preberanú tému, mohlo by si pozrieť výklad učiteľa opakovane.
  • Ak by dieťa nepochopilo len časť témy, mohlo by si pozrieť len tú časť, ktorú nepochopilo.
  • Rodičia by presne vedeli, čo ich deti preberajú.
  • Ak by si dieťa nevedelo predsa len poradiť s nejakou časťou témy, rodičia by si mohli hodinu pozrieť a nepochopenú časť mu vysvetliť.
  • Výučba žiakov by išla presne podľa školského harmonogramu a nik by nezaostával.
  • Všetky deti by po ukončení karantény boli rovnako pripravené.
  • Všetky deti by po ukončení karantény mohli nadviazať na ďalšiu výučbu a pokračovať bez zdržiavania.
  • Učitelia by to robili v rámci svojho pracovného času, takže by na to nebolo potrebné vynakladať ďalšie financie a z tohto pohľadu by to bolo zdarma.
  • Vytvorili by sme systém, ktorý by do budúcna vedel reagovať na podobné situácie, aká nás postila teraz s covid-om.
  • Tento systém by mal ešte množstvo ďalších výhod a vecí, ktoré by sa do neho ešte dali zapracovať.

Ako som už písal, keď to nevie zariadiť minister, ministerstvo, tak sa mali iniciatívy zhostiť samotní učitelia. Nielenže by tým pomohli deťom, ale vytvorili by si systém, ktorý by pomohol aj im samotným. Nuž, ale po pravde ako to sledujem v médiách,  zdá sa mi, že ich jediným cieľom je, aby im boli zvýšené platy. Platy by však nielenže chcel zvýšiť každý, ale v skutočnosti by to potrebovala väčšina zamestnancov. To je však už iná téma.

 

 

 

Vyhlásenie:

Tento článok vyjadruje len názory autora a jeho chápanie popisovanej situácie, ktoré získal v tom-ktorom čase,  z jemu dostupných informácií, pričom neobsahuje žiadne tvrdenia. Jeho cieľom nie je znevážiť, haniť, či inak poškodiť žiadny štát, politika, žiadnu, konkrétnu osobu, profesiu, či skupinu osôb, len slobodne vyjadriť svoj názor na danú situáciu, či spoločenský problém.

Európska únia nás systematicky ničí

21.11.2022

Európska únia nás systematicky ničí a poškodzuje všetky jej štáty! Je to úmysel, neschopnosť, alebo hlúposť jej čelných predstaviteľov? Od počiatku som bol zástancom EÚ. Danému projektu som veril a podporoval ho. Myšlienka mierovej spolupráce európskych krajín bola podľa mňa krok správnym smerom a mala viesť k zvyšovaniu životnej úrovne a bezpečnosti jej [...]

Nevadí ani vražda a pre istotu navrhneme imunitu.

18.11.2022

Je tomu už zopár mesiacov, čo sa udiala v priestoroch saudsko-arabského konzulátu v Istambule mimoriadne krutá vražda novinára Džamála Chášakdžího. Tento žil v exile v USA a na konzulát si prišiel len vymeniť doklady z dôvodu svadby. Vražda prebehla skutočne mimoriadne kruto, nakoľko po vražde mali jeho telo rozrezať a z priestorov konzulátu vyniesť po častiach v [...]

Len nás tam pustite a dôkazov bude ako húb po daždi

17.11.2022

Vojna na Ukrajine, je hroznou tragédiou pre jej obyvateľov, no nielen pre nich. Trpí ňou celá Európa. Len pred pár hodinami zasiahla územie Poľska raketa, o ktorej všetci vojnoví štváči hneď tvrdili, že išlo o ruskú raketu, ktorá zasiahla územie členského štátu NATO, že bola napadnutá územná celistvosť štátov NATO a že NATO by malo rázne odpovedať a aktivovať [...]

IS, islamsky stat, mosul, irak

Vodcu Islamského štátu Kurajšího zabili. Strieda ho ďalší Kurajší

30.11.2022 17:02, aktualizované: 17:43

Abú Hasan Hášimí Kurajší ktorý stál na čele skupiny od marca, zahynul "v boji proti nepriateľom".

Stoltenberg

NATO nevníma Čínu ako protivníka, sledujeme ale jej rozvoj, povedal Stoltenberg

30.11.2022 16:51

Ministri v Bukurešti hovorili aj o ambicióznom vojenskom a technologickom pláne Pekingu.

Polícia / Policajná páska /

Manželku zabil a rozštvrtil. V prípade brutálnej vraždy z Budče ukončili vyšetrovanie

30.11.2022 15:17

Mužovi hrozí v prípade tohto obzvlášť závažného zločinu vraždy až doživotný trest.

György Gyimesi

VIDEO: Ako Gyimesi učil Pčolinského správne vyslovovať meno György

30.11.2022 14:46

Pčolinský: Dúfam, že som vaše meno vyslovil správne. Gyimesi: Nie, nesprávne. Pčolinský: Prosím, opravte ma.

eduard

"Najväčšia hlúposť je diskutovať o hlúposti s hlúpymi" (Aristoteles).

Štatistiky blogu

Počet článkov: 112
Celková čítanosť: 629048x
Priemerná čítanosť článkov: 5617x

Autor blogu

Kategórie