Vážený pán poslanec Dostál, podľa Vás by bolo potrebné zatvoriť aj deti?
Predvčerom som bol na služobnej ceste v jednom slovenskom meste. Keď ma vodič prevážal jeho ulicami, upútali ma pekné historické kresby na fasádach niektorých panelákov a to až tak, že sme zastavili a venoval som im nejaký ten čas. Keď som sa domácich pýtal, čo znázorňujú, tak tí starší mi povedali, že znázorňujú najznámejšie časti ich mesta z konca 40. až 50. rokov. Nezabudli dodať, že sa to páči nielen im, ale i mladým.
To však len tak na úvod, nakoľko chcem poukázať na inú kresbu, ktorú som o pár minút videl na betónovom plote. Evidentne išlo taktiež o pokus o jeho skrášlenie. Tu sa však o to nepostaral umelec, ale samotné deti. Na plote boli nakreslené rôzne zvieratká. Dominantou kresby však bol vlak, ťahaný parnou lokomotívou ,na ktorej čele bola „päť cípa červená hviezda“. To že sa deti podujali k takémuto skrášleniu svojho okolia bolo zlaté.
Tu som si nevdojak spomenul na reláciu „Téma dňa“ z 22.9.2020 odvysielanú na TA3, v ktorej sa v diskusii stretli poslanci Ondrej Dostál a Ľuboš Blaha. Diskusiu moderoval Peter Bielik. Hlavnou témou bola iniciatíva koaličných poslancov a nimi predkladaný zákon o „nemorálnosti komunistického režimu“. Nie je možné používať, či kresliť „červenú hviezdu“ , či „kosák a kladivo“ ……. .
Keď som túto reláciu pozeral, nadobudol som podľa poslanca Dostála presvedčenie, že by sme mali zavrieť aj tie malé deti, čo sa pokúšali skrášliť už uvedený plot (viď. foto), nakoľko si „dovolili“ na vláčik nakresliť „päť cípu červenú hviezdu„! Sme normálni?
Nebudem popisovať celú reláciu, nakoľko si ju môže každý pozrieť. Musím sa len zmieniť o tom, že nerozumiem tomu, ako „zväčša“ v minulosti logicky argumentujúci Dostál, môže byť v tomto prípade taký „fanatik“ a takými nelogickými, skreslenými a nepravdivými vyjadreniami argumentovať v prospech tohto zákona a pritom nemihnúť ani brvou. Naproti tomu Blaha, ktorý v minulosti mnoho krát pri argumentácii skĺzava k populizmu, či skreslenej argumentácii, vystupuje v tejto diskusii konštruktívne a vecne, pričom argumentačne má jednoznačne oproti Dostálovi navrch.
Od ideológie komunizmu mám veľmi ďaleko. Nie som však ani priaznivcom žiadneho zo súčasných politikov, nakoľko si to podľa mňa nezaslúži ani jeden. Ak to však objektívne hodnotím, tak takého zbytočné zákony len prispievajú k ďalšiemu rozdeľovaniu spoločnosti a ničeniu našej histórie.
Nepoznám žiadny kultúrny štát bývalého tzv. západu, ktorý by si vedome ničil symboly svojej historickej minulosti (samozrejme s výnimkou fašizmu). Ako príklad môžem uviesť tisícky sôch v juhoamerických štátoch oslavujúcich „konfederáciu“ a jej politikov, generálov, spisovateľov, ideológov, či iné osobnosti, ktoré v podstate symbolizujú zastávanie ideológie otroctva v USA. Áno, je to súčasť histórie USA a s príslušným komentárom v učebniciach sú zachované a navštevované, robia sa k nim školské výlety s tým, že pri návšteve takéhoto pomníka je úlohou učiteľa podať žiakom príslušný komentár, ktorý sochu a osobnosť ktorú znázorňuje zasadí do patričného kontextu. To je správne. Nie je možné vymazať to, čo sa udialo – alebo ešte správnejšie – nie je to správne. Ďalším príkladom je napr. obdobie ,keď po francúzskej revolúcii hádzali v Paríži sochy kráľov do rieky Seina, aby ich potom neskôr pracne vyťahovali, čistili a usádzali späť. Alebo odstránili rimania sochu ich cisára Néra za to, že bol podozrivý zo zapálenia Ríma? Vyčiarkli zo svojej histórie Caligulu, ktorý bol známy svojím mimoriadne zhýralým a amorálnym spôsobom života?
Keď chceme byť váženým národom, musíme si vážiť aj svoju históriu. Tie jej obdobia, ktoré sa nám nepáčia, nemôžeme len tak vymazať, lebo „boli“ a prežívali ich bez výnimky celé generácie nášho národa. Na druhej strane je, že tieto obdobia môžeme komentovať s patričným vysvetlením, čo bolo na nich zlé, akých chýb sa dopustili reprezentanti danej doby a podobne.
Alebo máme skutočne zatvárať aj deti za ich kresby, alebo za to, že sa hrajú s hračkou, na ktorej je červená hviezda?
Vyhlásenie:
Tento článok vyjadruje len názory autora a jeho chápanie popisovanej situácie, ktoré získal v tom-ktorom čase, z jemu dostupných informácií, pričom neobsahuje žiadne tvrdenia. Jeho cieľom nie je znevážiť, haniť, či inak poškodiť žiadny štát, politika, žiadnu, konkrétnu osobu, profesiu, či skupinu osôb, len slobodne vyjadriť svoj názor na danú situáciu, či spoločenský problém.
Žiadnemu národu liberálni fašisti nevygumujú ...
svätá pravda! ...
+++++++ /Nebol to Púchov?/ ...
Male deti vyrastu, opity sa z opice raz vyspi, ...
To sú tí takzv. prevracači kabátov, čiže ...
Celá debata | RSS tejto debaty